9.03.2012

Baju Family Tema Kaler Pink Done!

As Salam,

InsyaAllah dalam 2,3 bulan nie akan cuba up entry persiapan kawen syaz@rozelt sekerap yang mungkin..ye la dh x sampai 4 bulan haruslah macam2 kena buat dah..hari nie nak share piccas raya my family in pink kaler..InsyaAllah baju raya nie akan jadi baju family masa majlis resepsi nanti..dah x de teaser2 dah terus review =)

Sebenarnya mak aku ada baju lain yang lebih glamor..tapi sebab sedikit sendat & tangan kerawang sangat mak aku request baju lain untuk raya hari tu..so kire mak aku punya baju belum boleh tengok lagi..satu hal lagi sebenarnya gambar nie x cukup korum..abang aku yang baru kawen last year pergi beraya dekat rumah mertua so die dengan kakak ipar pon x de..

Majlis perkahwinan aku nanti hanya diadakan secara sederhana..so mana2 part macam baju family macam nie save la kan bila dah beli awal2 sekali untuk baju raya..hihi..yang penting sedondon & setel satu lagi urusan =)

pinky2 rye =)
p/s: Kawen2 jugak..raya kena raya jugak..selamat hari raya b2b & mantan b2b semua..baru sedar x wish lagik dekat blog nie =)

9.01.2012

Bunga Telor Biru for her Done!

As Salam,

Sunyi je kan blog kawen i nie lately..biase la mood berblog sekejap ada skejap tak ado..tp yang bole maintain terus bersemangat tu mmg tabitt spring la..hihi..nie blog prep kawen kan..kalau x update tu x semestinya x de progress..tapi kekangan masa & tahap kmalasan gaban yang menyekat segalanya...huhu

Alhamdulillah semalam mmg sgt2 puas hati sebab dapat siapkan bunga telur kaler biru..kire bunga telur nie for her la kan sebab pihak laki bawak masa resepsi nak bagi dekat pihak pompuan..hehe..klu dihitung btol2 masa yang diambil untuk buat bunga nie sekejap je..tapi sebab asyik bermalas-malasan jadi berbulan2 jugak!

diam x diam x sampai lagi 4 bulan sebelum majlis..lepas nie kena pulun habis la semua diy2 yang diangan2kan sebelum nie..akan berusaha sampai ke titisan terakhir!chaiyok2x..hehe..ok x nak bebel2 nak letak beberapa keping gambar bunga telur biru kertas crepe yang berjaya disiapkan semalam =)

ada dua kaler krim & biru..nnt letak dekat pahar baru kiut =)

8.08.2012

WW: Latest design sticker, tq taq or monogram..

As Salam,


Nie la hasil final untuk sticker/monogram or tq tag aku..rase lepas nie malas dah nak edit2..hehe..buat masa terdekat nak print & letak dekat bunga telur..hehe

p/s: first time buat entry WW =)

7.31.2012

Idea Centerpiece daripada Tin!

As Salam,

My current diy project is 'bunga telor'..diy start since april lagik tapi sampai sekarang x siap2..huhu..sebab bunga tu renyah siket nak buat sebenarnya..bila buat depan org semua kesian dekat aku sebab diorang kate nampak susah..siap excited nak sponsor bunga telor lagik (tp boleh la sponsor separuh..hihi)..tp alang2 dh berangan & dah start kena troskan jugak =)

next diy project insyaAllah mula mengumpul tin2 susu dekat rumah taiping untuk buat centerpiece..dah pesan lama dah dekat mak aku untuk start kumpul..tengok2 mak lupa so sekarang baru start nak mengumpul semula..harap2 plan nie jadik la..

Dah kumpul nanti x sure lagi sama ada nak cat/spray or balut..then bunga plak juz beli bunga tipuu cantik2 dekat kedai bunga & letak dekat tin tu..nak nampak kemas cucukkan dekat gabus..kalau extra rajin buat la ucapan terima kasih letak tengah2 antara bunga..

cantik dipandang harap senang jugak nak dibuat..hehe



7.30.2012

Tudung Nikah Idaman Kalbu~

As Salam & Salam 10 Ramadan!

Dah lama hold nak buat entry verangan nie..so petang nie bile dah free sket boleh la updet.. Last entry dah mention kan baju nikah seperti yang diidam2kan dah siap.. so apa lagi next step adalah kena fikir pesal tudung nikah pulak!

Kriteria penting untuk my tudung nikah kalau boleh nak nampak sopan ..baju nikah aku tu sendat siket dekat bahagian dada so kalau boleh nak tudung nikah yang boleh menutupi dada..lagipon takut nanti terasa segan plak dengan tok imam, kalau seksi meksi sangat..hehe

So lewat petang nie dah x de energy nak buat entry panjang lebar..gambar2 dekat bawah nie antara tudung nikah yang aku idam2 kan..saja pilih model bertudung putih.. ikut warna baju nikah i =)

Tudung radiusite akan jd salah satu pilihan!

nie x berapa tutup dada..tp better

pakai tudung labuh siket & letak rantai ok jugak =)

adore this..

nie x payah cakap cute & sopan..hehe