Showing posts with label Kad Kahwin. Show all posts
Showing posts with label Kad Kahwin. Show all posts

11.20.2012

Review Kad Kahwin Sy..

As Salam readers,

Kad Kawen dah siap lama tapi nak tunggu sebulan sebelum kawen jugak untuk review dekat sini..senang boleh terus jemput readers terus.hihi..sebelum nie verangan nak design sendiri kad kawen..tapi plan nie x jadi sebab dalam masa yang sama jugak teringin jugak nak kad kawen style lama yang jenis keras, ada coily2 tmbul & ade inlay..tapi kalau dulu kertas kad kawen jenis nie ada wangi2 tapi aku punya x de la..hihi..

Sebelum nie pernah post entry pesal kena tipuu dengan satu vendor kad kawen nie dekat pameran kawen..sampai kesudah senyap je..burn duit deposit rm50..ada buat entry hari tu..tapi menda x best malas nak diungkit2..so dengan hati yang pasrah ktorang cari vendor kad kawen yang baru area kl je.. dekat dengan tempat kerja jugak..

Asalnya nak kad kawen kaler putih silver..dah siap bayar deposit..design map, details kad pon dah siap semua tinggal cetak je..tup2 vendor kad kawen aku nie baru perasan yang kad kawen warna yang kitorang nak tu x cukup..kad yang ktorang tempah nie jenis readymade..cuma inlay(bahagian dalam) die print & lekatkan dekat kad yang sedia ada tu..so ktorang tukar kaler krim plak..naseb baek hasilnya cantik..tros dh x sdey2..

Vendor nie sebenarnya sangat senang berurusan..sebab bila dah ada map, details majlis, semua urusan jadi cepat lepas tu.. yang paling best kad nya pon siap on time..rasenya kad aku siap dalam masa 2 minggu je..semalam teman membe tempah kad kawen dekat situ jugak..walaupun tempah hujung2 tahun masih jugak bole siap x sampai sebulan..tapi agaknya sebab kad kitorang yang ready made punya agaknya..

Ok details my kad kawen adalah seperti berikut:
nama kedai: Amazon Future Corp Sdn. Bhd
lokasi kedai : Pertama Kompleks (dalam level 2 or 1)
email: amzpertama@yahoo.com
harga kad: Rm0.45 

aku & pasangan sangat berpuas hati sebab nak dapatkan kad yang macam kitorang nak tu boleh kena sampai rm0.80 ke rm1.00++ untuk satu kad taw..tapi beli dekat amazon nie berbaloi2 hanya rm0.45 untuk satu kad & kami tempah x sampai 1000 kad harga masih murah =)

ok last but not least nak tempek kad kawen aku yang simple yet nice..

mungkin jugak murah sebab x tempek nama pengantin depan kad..design simple tp ada kilat siket dengan timbul2..

 kalau korang perasan ada 2 nama parents dalam kad nie..memang kitorang plan nak buat satu kenduri je..yang belah laki hanya kenduri kesyukuran/doa selamat in Shaa Allah..

suka map die jelas & terang..


Niat hati memang nak sangat jemput readers semua ke majlis perkahwinan aku nie..so lepas nie nak buat entry melekat plak la untuk jemput k..yang nak kad tu siap sedia taip alamat nanti syaz postkan..In Shaa Allah =)

Thank you sudi baca =)

p/s: Jangan lupa doa untuk bumi Palestin k...


9.07.2012

Masalah Kad Kawen x Habis2..saba aje la..

As Salam,

To my kad kawen..walaupun macam2 masalah happen utk m'dapatkan/menempah engkau (belum ready nak cerita..tapi akan share jugak sebagai pedoman b2b & g2b semua)..tapi yang penting doa nie pasti akan terselit dalam lembaranmu..jom sama2 aminkan khalimah doa nie di penghulu hari yang mulia ini.....

Klik untuk bacaan lebih jelas..tolong doakan ye readers semua..

Actually tadi dah karang entry kipas mati punya puji2 latest vendor merangkap vendor kad kawen kami yang ke2..yg 1st bermasalah..tengah2 karang dapat kol yang spoil mood nak publish entry tu..huhu..adat la kan persiapan kawen kalau x de yang bermasalah x sah kan? saba aje la..huhuu

7.02.2012

Secara Tak Sengaja terrbooking Kad Kahwin

As Salam,

Semalam buat pertama kalinya baru semangat nak menapak dekat pameran kawen..mungkin sebab tinggal lagi x sampai 6 bulan dah gelabah x tentu fasal..hihi..semalam saje la jalan2 pameran perkahwinan dekat wangsa walk..konon2 nak cari idea untuk diy kad kawen..

Survey punya survey terjadilah rambang mata pulak..ye lah..banyak promosi semalam..contohnya pomosi dari kad kawen seribu rm699 boleh dapat 8 item.. 8 item tu termasuklah guestbook (simple), kotak doorgift, dari 1000 pieces kad kawen, 100 drpdnya jadi hardcover utk VIP, 2 bunting, tq tag (non customizable), 50 kotak doorgift vip and lastly sampul ada cetak nama..best x..mmg pakej yang lengkap kan..

Tapi bila jalan ke depan ada pulak dapat free honeymoon, free shooting untuk gambar bunting dekat studio..pakej nie dapat dari Q-Event..menarek kan..kad kawen plak yang ada coily2 timbul yang mmg nampak exclusive..kalau beli dekat kedai dah x dapat harga promosi tu..semua kedai pon guna pendekatan yang sama..kena booked dekat situ & hari tu jugak..klu hari laen x dapat..

Sebab tertarek dengan pakej dari Q-Event nie..ktorang pon akhirnya terbooked untuk yang harga kad sekian2..kalau seribu mahal la jugak..tapi harga tu bukan semata-mata kad saje..pakej harga tu dapat sekali:

1. Free photoshoot dekat studio untuk 2 bunting
2. Free 2 bunting saiz 2kaki x 5kaki
3. Free 500 doorgift (kecik je..kena tukar idea untuk barang doorgift)
4. Free Inlay kad (helaian dalam)

Free honeymoon x dapat sebab kitorang mintak discount 9 sen dari harga sebenar kad tu..doorgift pn dari 1k jadi 500 je..Abang yg treat kitorang pon pening kepala nak calculate..siap kate kitorang la yang first boleh tawar2 plak..hehe..selain kad kawen diorang nie kreatif jugak dalam pembikinan video kawen..Tapi nak hire diorang untuk videography mahal kot sebab cost transport..hihi

Ktorang booked rm50 je..kalau cancel kire burn la deposit tu..tapi kitorang mmg dah tertarek sangat dengan pattern kad kawen yang sangat elegent kaler putih tu..kalau jadi beli kad kawen dari diorang nie..terkubur la harapan nak diy kad kawen sendiri..haha..bukan apa kalau boleh nak siapkan kad tu dalam 2 bulan sebelum majlis..time tu adeq aku yang aku nak mintak tolong design & print tu takut die bz final exam je plak..bulan 12 baru die cuti..

kad lebih kurang macam nie la..simple & elegant..ada timbul2..

Tapi aku rase macam nak kena buat back up je..mana tawu last2 minit x jadi nak buat dengan diorang  so ada 2nd option lagi untuk diy sendiri..so mase2 lapang mungkin aku troskan aktiviti mendesign..hehe

ok yang nak survey kad kawen or tengok kualiti videography company diorang nie..boleh refer link2 dekat bawah nie ..


current task for ma wedding: kembali m'gulung untuk bunga telur kaler biru..kaler cream dah siap =)

p/s: Baju nikah dah siap..tinggal baju 'kawan sy' je x siap lagi..InsyaAllah dis weekend boleh amek..hopefully baju tu cantik dengan aku..