11.28.2013

Review Resepsi: Family Potraits

As Salam readers,

Bergambar dengan keluarga mestilah event wajib di hari berbahagia..so hari nie nak share gambar bersama my family & family in law =)

nie gambar dengan mak, ayah & adik-beradik aku..semua pinky2..pakai baju family masa raya tahun yang sama..
gambar dengan family belah aku..masa nie ramai sedara kena balik awal sebab nak attend kenduri lain & hal2 lain..so x ramai dapat bergambar..
keluarga besar belah suami..dalam gambar nie ada jugak yang aku x kenal lagi..

Dikesempatan ini nak ucapkan terima kasih yang tak terhingga buat family yang banyak membantu dalam menjayakan majlis kenduri aku & suami hampir setahun yang lepas..jasa anda tidak mungkin dilupakan..


11.25.2013

Review Resepsi: Bunga Tangan

As Salam readers,

Hari nie nak buat short review tentang bunga tangan masa resepsi..Alhamdulillah butik perkahwinan yang sediakan pelamin, baju, hiasan dewan sudi bagi foc fresh flower nie..so x payah nak pening kepala nak gubah sendiri or nak diy bunga tangan untuk resepsi..tq2..bila ditanya kalau nak order hb nie kena cas berapa..mak andam cakap dalam rm50..masa tu tanya sebab fikir untuk nikah..

Bunga tangan ni dapat lepas selesai dimake up dekat butik..mula2 dapat rasa macam x match dengan baju..baju kaler soft pink/pink masam..bunga plak kaler merah gelap dengan kaler peace..tapi lama2 ok je..mungkin jugak i ok je sebab bunga ros kan bunga favorite i..lebih2 lagi kaler merah uuu..bunga kaler peace x sure bunga ape..puas google x jumpe =p


11.20.2013

Review Resepsi: Baju Sanding

As Salam readers,

Pengantin akan menjadi fokus masa hari kenduri..so baju pun sangat penting untuk dipertimbangkan oleh bakal2 pengantin..baju resepsi aku dengan suami dulu kaler pink!..naseb baek suami ok je nak pakai baju kaler pink..sesetengah pengantin lelaki mati2 x nak pakai kaler pink..takut nampak jambu kan?hihi


Pasal fitting..rasenya ada 2 kali je fitting..1st try pakai tengok cantik ke x & amik ukuran badan aku dan suami..tu masa awal2 mase booking..2nd time mase seminggu sebelum majlis..mase tu rasa confirm dah ok n baju tu akan nampak just nice dipakai..tup2 masa hari bersanding, baju jadi longgar..huhu..mak andam cakap mungkin sebab x cukup tido turun berat badan..

suami ok je dengan baju sanding die..cuma die x selesa dengan sampin yang dipakaikan dekat die kurang kemas..banyak kali jugak masa bersanding, out door die adjust2..naseb baek kena pakai hampir separuh hari je..Baju sanding aku jenis meleret dengan veil panjang lagi tu..mula2 memang x nak baju jenis macam nie..leceh nak jalan..tapi selepas diyakinkan mak andam baju tu sesuai pakai dekat dewan plus dah x de baju lain yang sesuai..setujukan aje..

baju yang meleret..boleh tolong cuci lantai dewan =p

Tudung plak aku beli online macam pernah cerita dekat entry sebelum nie.. lepas make up..pakai baju..aku terus pakai shawl half moon tu ..ingat nak pakai labuh2 tutup dada..tengok2 mak andam tarik2 kan ke atas plak n pin kan..mungkin nak bagi nampak lebih kemas..lepas tu mak andam pakaikan accessory macam veil, crown & rantai..

suka gambar2 candid macam nie =)..

11.15.2013

Review Resepsi: Kek Kahwin

As Salam & readers,

Petang nie nak review pasal kek kawen.. Alhamdulillah sebab kakak ipar sudi nak sponsor kek kawen 3 tingkat..asalnya memang nak tempah dekat die sekali dengan cup cakes untuk doorgift bagi dekat tetamu..bile lepas habis majlis, tanye kakak ipar berapa nak bayar..die cakap x payah bayar plak..kek dah la cantik..sedap plak tu..memang sangat bersyukur & berterima kasih dekat kakak ipar sebab sudi sponsor =)

gambar dari fb kakak ipar..comel kan kek kitorang ikut tema =)

Sebelum aku dengan suami ke upacara potong kek tu, kakak ipar yang lain dah remind yang kek kawen kitorang tak stabil..rasanya stand kek tu yang dah senget..naseb baek sepanjang upacara potong kek, suap menyuap kek tu kek tak jatuh..huhu

gambar sebelah kiri..nampak kek x stabil naseb baek x jatuh sepanjang majlis..

selain suap menyuap antara kami suami isteri, dj ada jugak buat scene yang agak touching bila panggil mak & ayak aku dengan mak mertua untuk disuapkan kek..sambil suap kek sambil dj ingatkan pengorbanan ayah dengan mak yang membesarkan kita..sebelum nie abang pernah amik dj nie jugak masa die kawen..so mak dngan ayah tak de la terkejut bila kena panggil..sweet kan dj kitorang =)

walaupun kakak ipar yang sponsor kek ni x dapat nak attend kenduri ktorang hari tu sebab majlis bertembung dengan kenduri sedara yang lain..sangat berterima kasih buatkan kek yang sedap n cantik..rase terkilan jugak sebab dapat merasa kek nie masa sesi potong kek tu je..lepas tu kek tu dah licin habis bagi sedara & tetamu makan..orang kata x de rezeki..hoho

p/s: hari nie birthday suami yang ke-28..nanti nak buat entry special sempena birthday suami..tapi dekat blog satu lagi la..happy weekend readers...

11.12.2013

Review Resepsi: Kasut

As Salam readers,

Petang nie nak review kasut untuk majlis resepsi..Untuk majlis tu aku tak beli kasut yang special pun..pakai yang butik sediakan je..bukan ape aku fikir mungkin kasut tak nampak mase aku jalan sebab baju jenis meleret..so ok je la kasut yang butik yang sediakan tu..

Selain tu, aku fikir untuk keselesaan jugak..walaupun kasut dari butik tu sebenarnya bukan saiz kaki aku (kasut tu panjang sikit..lupa dah saiz)..tapi bila test & cuba berjalan2 agak selesa jugak..ketinggian pun hanya seinci dua je..takut masa berarak masuk dewan terpeleot pulak kalau pakai kasut tinggi sangat..

thanks to OP yang capture piccy nie..dapat la buat entry kasut =p

Ni la die kasut sanding kami..comel kan kasut aku kaler pink jugak..suami plak pakai kasut yang bagi hantaran masa nikah..so mane yang boleh jimat kita cuba jimatkan ye b2b semua..kalau ada extra bajet tak salah nak beli kasut resepsi pilihan hati =)


11.08.2013

Review Resepsi: Pelamin

As Salam readers,

Hari nie nak review pelamin untuk majlis bersanding..dari awal lagi memang dah confirm nak tema royal blue dengan soft pink & Alhamdulillah sampai ke hari majlis berjaya direalisasikan..tapi mungkin la ade lari2 sikit tone tapi still ok =)

Masa pergi butik nak booked baju dah terberkenan dengan baju sanding kaler pink.. so automatik fikir x kan pelamin nak pink kaler jugak kan? nanti tenggelam pulak pengantin..so google punya google terjumpa la gambar pelamin kaler royal blue & pink macam dekat bawah nie..so apa lagi terus email butik nak pelamin kaler ala2 macam tu..

Thanks to squarecutting.blogspot.com for the idea!
....and hasil akhir...

disebabkan pelamin dalam dewan so ada 5 panel

walaupun nampak agak simple tapi aku agak berpuas hati..butik kawen yang aku n suami hired nie guna barang2 yang boleh timbulkan effect comel macam kertas crepe, ribbon dan paper lantern..request nak kerusi  sampan (x sure nama jenis kerusi pengantin nie) pon dapat jugak..

perincian pelamin..tengok gambar besanding rasa macam baru je lagi kawen =p

Bagi persiapan barang2 untuk merenjis thanks dekat mak tam..mak tam yang sediakan daun pandan dengan bunga2 tu..asalnya memang plan x nak merenjis..tapi mak mertua request kena la turuti..hehe

p/s: Countdown lagi 43 hari sebelum 1st wedding anniversary kami..tak fikir lagi nak buat apa yg special..


11.01.2013

Belajar buat Bunga Telor Smarties!

As salam readers,

Hari nie tengah hari time rehat lame x keluar mana2..hanya order delivery kfc & duduk melepek je dekat opis..lepas makan..take a nap sekejap, solat & mula la kelas buat bunga telor smarties opismate, k.kerol..comel je kan name bunga telor tu..agaknya mungkin sebab bunga telor tu comel & tuannya masa kawen hari tu buat campur2 kaler sebab tu la namenya bunga telor smarties..macam coklat smarties yang kecik2 comel berwarna warni..hihi

curik dari tuan punya blog..cantik & comel kan??


Disebabkan kecomelan bunga nie terasa nak buat bunga tangan untuk adik yang nak kawen bulan 3 nanti..tengok la nanti harap2 menjadi..bunga telor anak sedara suami ngan bunga centerpiece adeq pon x siap lagik..hehe..untuk yang adeq punya bunga tangan plan nak tukar button dekat tengah tu tukar dengan pearl..hihi verangan je =p

ok hasilnya kelas tengah hari tadi;
rase nak tukar nama blog..blog "rozeltweddingpeparations" mcm dah x relevan je..

k.kerol nie bukan pandai buat bunga nie je..mcm2 lagi die buat sebab tu la nama blognye pon mybeadsnbutton..selain bunga nie..k.kerol ada jugak jahit manik..jahit veil.kire k.kerol nie kreatif orangnya..siap promote lagi tu..hihi..

Jom sama2 terjah blog k.kerol =)
http://mybeadsnbutton.blogspot.com/