Showing posts with label baju resepsi. Show all posts
Showing posts with label baju resepsi. Show all posts

11.20.2013

Review Resepsi: Baju Sanding

As Salam readers,

Pengantin akan menjadi fokus masa hari kenduri..so baju pun sangat penting untuk dipertimbangkan oleh bakal2 pengantin..baju resepsi aku dengan suami dulu kaler pink!..naseb baek suami ok je nak pakai baju kaler pink..sesetengah pengantin lelaki mati2 x nak pakai kaler pink..takut nampak jambu kan?hihi


Pasal fitting..rasenya ada 2 kali je fitting..1st try pakai tengok cantik ke x & amik ukuran badan aku dan suami..tu masa awal2 mase booking..2nd time mase seminggu sebelum majlis..mase tu rasa confirm dah ok n baju tu akan nampak just nice dipakai..tup2 masa hari bersanding, baju jadi longgar..huhu..mak andam cakap mungkin sebab x cukup tido turun berat badan..

suami ok je dengan baju sanding die..cuma die x selesa dengan sampin yang dipakaikan dekat die kurang kemas..banyak kali jugak masa bersanding, out door die adjust2..naseb baek kena pakai hampir separuh hari je..Baju sanding aku jenis meleret dengan veil panjang lagi tu..mula2 memang x nak baju jenis macam nie..leceh nak jalan..tapi selepas diyakinkan mak andam baju tu sesuai pakai dekat dewan plus dah x de baju lain yang sesuai..setujukan aje..

baju yang meleret..boleh tolong cuci lantai dewan =p

Tudung plak aku beli online macam pernah cerita dekat entry sebelum nie.. lepas make up..pakai baju..aku terus pakai shawl half moon tu ..ingat nak pakai labuh2 tutup dada..tengok2 mak andam tarik2 kan ke atas plak n pin kan..mungkin nak bagi nampak lebih kemas..lepas tu mak andam pakaikan accessory macam veil, crown & rantai..

suka gambar2 candid macam nie =)..

10.30.2012

It's Confirmed! Pink Masam for Resepsi!

As Salam readers,

Alhamdulillah..dah lama nak update /kemaskini blog nie..semalam baru berjaya..x de la kemaskini sangat tapi cukup la memudahkan readers semua menjelajah blog kawen aku yang biase2 nie..kalau perasan aku dah create page diy, checklist dengan eday aku dekat bahagian atas blog nie..so kalau ada masa sudi2 kan la jenguk page2 tu ye =)

ok balik cuti hari raya haji tu Alhamdulillah borang permohonan nikah dah hantar ke pejabat agama..Pejabat agama Taiping tu x de la proses laju2 macam dekat kl nie..sehari je dah siap dapat kebenaran nikah lelaki hari tu..insyaAllah tengah bulan 11 nie baru boleh dapatkan borang 17(nama borang ikut negeri) yang akan dihantar kembali kepada tok kadi..Tok imam/kadi nie cakap x payah risau sangat pesal date..insyaAllah ada je..if ramai sama date kena nikah beramai2 la..dah pasrah dh awal2 if x dapat nak nikah dekat rumah..yg penting nikah kan?hihi..Nanti dah setel semua sampai dah hantar borang 17 tu insyaAllah aku akan update entry full cerita tentang legal documents b2b perak nie k..

Lastly major changes happen tibe2..ktorang dah tukar mak andam/vendor butik pengantin!..mula2 niat hati nak survey harga mini pelamin..lepas tu akak yang entertain ktorang tu tros listingkan semua servis2 yang diorang boleh tawarkan untuk resepsi dekat dewan..full package termasuk alas meja, sarung kerusi semua tu..bila dah total up semua x sangka harganya ternyata jauh lebih murah & save dari vendor lama..lagipon aku dah berkenan dengan baju dekat kedai tu..so apa lagi..tros cancel dengan vendor lama..berlaku sedikit kerugian la dekat deposit yang dah bayar awal tahun hari tu..

Uihh ingat nak buat entry WW tadi..tengok2 tertaip panjang lebar plak..sebenarnya nak share kaler baju untuk resepsi nanti..siap dah test baju hari tu..tunang pon berkenan dengan baju tu..so aku tros on je la..kaler pink masam..kaler yang aku beriya suruh orang sekeliling yang bakal nak kawen pakai & pilih tema kaler nie..tengok2 akuyang tak terfikir untuk pilih kaler nie yang pakai..hihihi..


if nak gabung dengan biru..navy blue la cantik kn?


Thank you sudi baca =)