Showing posts with label emerald green. Show all posts
Showing posts with label emerald green. Show all posts

12.17.2013

My current project: Bunga Telor SyazRozelt Green

As Salam readers,

Hari nie nak share sikit hasil bunga telor yang aku tengah buat sekarang..rase berbulan2 jugak anak buah suami request mintak tolong buat..tapi rasenya bulan ni atau bulan depan baru siap..target nak buat dalam 100 je..x dayo den..sekarang pun dah masuk 32 weeks pregnancy..hihi

kali nie punya bunga telor menggunakan kaler2 yang agak terang sikit.. riben kuning mustard x beli lagi..ikat guna kertas dulu (pict sebelah kanan)

reason kenapa ada sampai 3 kaler..seperti biasa sebabnya suka sangat beli kertas crepe nie sikit2..kertas crepe nie ada yang beli dekat nilai 3 (alang2 ade kenduri dekat2 situ)..ada jugak yang beli dekat semua house, jalan tar & chowkit..

Dah tunjuk teaser dekat anak buah suami.. naseb baek die suka dengan gabungan kaler nie =)

sebarang pertanyaan pasal bunga telor syazrozelt nie boleh tanya dekat email ye: syazlinakhairuddin@gmail.com

9.25.2013

Bunga telor SyazRozelt kembali!!

As salam,

Almost 5 bulan x update blog nie..niat nak review2 maseh ada..lebih2 lagi bila tengok gambar kawen..tgk la nanti bila ada kerajinan ye..

hari nie nak update perkembangan terbaru untuk kerja2 kawen..beberapa bulan lepas rasenya masa open house dekat rumah..ade anak sedara suami (kire anak buah aku jugak la kan) mintak tolong buatkan bunga telor..die nak kawen awal bulan 3..sebab kan suami anak bongsu so ade la anak buah yang besar2 nie..

fikir2 cam malas sebab bukan senang nak buat bunga telor tu..tp fikirkan sedara mara..ape salahnya tolong menolong kan?erm lepas tu die tunjuk la gambar cam dari website the perfect palette tu warna ape yang die nak..huhu..warna susah jugak emerald green..kire macam kaler dalam pict bawah nie..




dah cakap awal2 ngan die yang kaler nie macam susah nak cari kertas crepe..tp die kate x pe..kalau x dapat yang seakan2 pon ok sama ada biru or hijau..so hari tu masa attend kenduri opismate dekat bandar baru bangi tros cari kertas crepe kat nilai 3..yg aku cakap murah sebelum nie dekat semua house tu rasa kaler yang aku nak tu cam x ada...harga kertas nie dekat nilai 3, rm8.++ segulung kalau x silap..

last week dah start buat bunga kecik2 tu..n dah habis segulung dah..nak buat laju2 nak tengok mase sebenar boleh siapkan bunga telur nie..so bila dah buat 2nd time nie dah dapat bajet satu gulung kertas boleh dapat berapa bunga kecik2 tu..satu gulung kertas tu boleh dapat dalam 60 bunga kecik2 bahagi 3 (setiap satu bunga telur nak 3 bunga kecik2) so dapat dalam 20 bunga telur..nie x termasuk yang kantung bunga telur lagi taw..

nie baru siap satu gulung kertas crepe..rasa nak kena menggulung lagi 3 or 4 gulung lagi

saiz plak panjang dalam 14.5 inci & lebar dalam 2 inci..dah siap ukur dah..sebelum nie ade readers yang tanye dekat email semua x dapat nak bagi exact ukuran..sebab sebelum nie x ukur..pakai redah je..ok doakan dapat siapkan bunga telor nie sebelum sarat..moga2 mama rajen selalu hendaknye..dah 2nd trimester dah x mabuk2 dah so malas2 bukan lagi simptom preggy ye..