As Salam,
Pejam celik pejam celik sampai la hari ke 100 sebelum jadik wife orang..so apa lagi ada sedikit gelabah bila difikirkan banyak perkara yang x setel lagi..sekarang dah ada rasa tension2 siket..sebelum nie cool aje..hehe..ok la juz nak share 1st complete checklist majlis perkahwinan aku yang serba sederhana..berhari2 jugak cuba buat..hari nie sempena 100 hari lagi baru semangat nak siapkan & share..hehe
---> DONE - siap buat/siap beli/siap appointment
Pending - x siap/x beli/x plan lagi
In Progress - dalam proses disiapkan oleh vendor/dlm proses pnyediaan
Others: dah decide
Tarikh
Nikah : 21 Disember 2012
Reseps : 23 Disember 2012
Bertandang : Majlis Kesyukuran sahaja
Tempat
Nikah: Rumah, Taiping
Resepsi: Dewan Majlis Perbandaran Taiping
Masa
Nikah: Lepas Isyak atau lepas asar
Resepsi: 11am – 4.30pm (Sanding pukul 12.30 tengah hari)
Warna tema
Nikah : white + cream + peace + maroon
Resepsi : pink + blue + cream
Jurunikah/Pembaca
Doa/Saksi
Jurunikah – Settlekan
dokumen2 then lagi sebulan nak kawen baru booked jurunikah
Saksi – pending
Pembaca doa semasa Resepsi – pending
Kursus kahwin & dokumen penting
Duit hantaran: In Progress
Mas kahwin: In Progress
Kursus kahwin (Perempuan) : DONE
Kursus kahwin (Lelaki) :
DONE
HIV test : 15 Oct 2012 DONE appointment
Borang nikah : Pending
Borang Tok Kadi:
Pending
Surat Akaun Bujang (Perempuan): Pending
Surat Akaun Bujang (Lelaki) : DONE
Borang Kebenaran Nikah: Pending
Salinan IC Wali: Pending
Salinan IC 2 saksi: Pending
Sijil nikah mak & ayah original & salinan: Pending
Jumlah tetamu
Nikah : Keluarga
terdekat, rakan-rakan, jiran-jiran, bakal keluarga (max 150)
-Resepsi : Anggaran 1000++ tetamu
Jamuan
Nikah : Masak sendiri.
Resepsi : Catering abang tunang
Menu
Nikah: Pending
(Tak decide lg nak masak apa- Mak's task)
Resepsi : nasi minyak/nasi putih
daging masak hitam
ayam masak merah
gulai dalca ayam
acar rampai/jelatah
buah tembikai
air
lauk special untuk pengantin
Cendol/bubur/ais kacang: Pending
Kanopi
Nikah: Kena sewa 2,3
Resepsi : x perlu. Buat dekat dewan
Rewang : x perlu. Rewang dalam rumah
Kek kahwin
Resepsi: kakak pihak lelaki task
Kad jemputan
Nikah: Jemput mulut. Jiran + family Perempuan + family lelaki + kawan rapat
Resepsi : Kad kahwin Impianku, Pertama kompleks, In Progress
Senarai tetamu
Nikah : Pending
Resepsi: Pending
Mekap
Nikah: Pending (Nak mintak tolong sesape yang pandai make up bcoz it
just simple make up)
Resepsi: Sazlees Bridal Gallery
Henna artist
Nikah : Buat dekat kg
Tema pelamin dan hiasan
Nikah : diy by my adeq
Resepsi: Moden kontemporari..Sazlees Bridal Gallery
Persalinan pengantin
Nikah : 1 persalinan (DONE)
Reseps: 1 persalinan
ourdoor : Baju resepsi
Wedding Outfits
Nikah – Her:
Jubah Dress (DONE)
Him: Baju Melayu + sampin (DONE)
Resepsi – Her & Him: Sazlees
Bridal Gallery
Tudung nikah– shawl/awning
lembut Pending
Tudung nikah– shawl/awning
lembut Pending
Veil nikah: diy/sewa/beli Pending
Veil Sanding: Sazlees Bridal Gallery
Shoe – Her & Him: Sazlees
Bridal Gallery
Accessories - Her & Him: Sazlees
Bridal Gallery
Pengapit / dayang
Nikah: adik beradik perempuan + member
yg sudi datang
Resepsi: adik perempuan
Family attire
Nikah : Bebas or cream
Resepsi : family Perempuan: pink (DONE)
family lelaki: biru
Pengapit attire
Pending
Hantaran for her:
sirih junjung Pending
perfume (DONE)
kasut & handbag (DONE)
telekung Pending
makanan Pending
Hantaran for him:
Tepak sirih Pending
perfume (DONE)
kasut (DONE)
jam tangan (DONE)
sejadah (DONE)
belt & dompet (DONE)
makanan Pending
Hiasan hantaran
for her : planning for diy
for him : planning for diy
Cincin & Gelang Utk Nikah
for her : gelang (DONE)
for him : cincin (DONE)
Official photographer (OP)
Nikah : Badpawana
Resepsi: Badpawana
Official Videographer (OV)
Nikah: planning record sendiri
Resepsi : planning record sendiri
Doorgift
Nikah: Upah tok kadi dan saksi, mathurat - In Progress + one simple food
Resepsi : Kotak doorgift for guest: (DONE)
Kotak doorgift for VIP: Pending
VIP (sedara mara, close friend): Kalendar kenangan dari Reemdoorgift - In Progress + bunga
telor + cupcakes + agar-agar
Dewasa = cup cake & agar-agar merah -mak buat
Kid= sweets, snacks
Bunga pahar
Resepsi: 50 pieces for him – (DONE)+ 50 pieces for him – 70% DONE, x cukup beli
Handbouquet
Nikah: fresh flower white or pink kaler or diy
Resepsi: hopefully vendor provide. Need to confirm this.
Hiburan
PA system : Dah booked orang kg.
Text Ucapan Dj: Pending
List lagu sepanjang majlis: Pending
Hal lain-lain/ DIY stuff
Penunjuk arah: planning for diy &
printed by adeq
Bunting dan banner: planning for diy
& printed by adeq
Guestbook: planning for diy or beli siap
Photo canvas : Pending
Welcome signage : planning for diy & printed by adeq
Bunga Manggar : planning for diy or beli
siap
Corsage : planning for diy or beli
siap
Centerpiece: Planning diy paper flowers in the tin can
Design Sticker/Monogram: (DONE)
Penginapan
Pengantin: rumah
Family lelaki : rumah sedara pihak lelaki @taiping
Bilik Pengantin
Katil – Pakai
sedia ada (DONE)
Decoration – diy gotong royong family
Tambahan
Kos pengangkutan : Pending
Spa : Pending
Dental : Pending
p/s: x sempat capai target nak siapkan bunga telor pink pink pihak perempuan sebelum 100 hari lagi..malas nak rushing2 sgt insyaAllah dis weekend siap.. lepas nie boleh start dengan diy centerpiece pulak..hehe